Mikkel Weje Nielsen er særdeles kampklar, når han frem til 27. september skal forsøge at indsamle så mange penge som overhovedet muligt for at vinde 'Superdysten'.

Mikkel Weje Nielsen er særdeles kampklar, når han frem til 27. september skal forsøge at indsamle så mange penge som overhovedet muligt for at vinde 'Superdysten'.

Mikkel Weje superdyster for sygdomsramte børn

Går efter at indsamle 100.000 kroner i kamp med fem andre virksomheder

Af
Simon Carlson

Grenaa Kigger man på den aktuelle stilling i Superligaen, så er det ikke umiddelbart en uoverstigelig opgave at slå Randers FC, men når man er ejer af en mindre fotoforretning i Grenaa, så skal man snøre støvlerne tidligt og hele tiden være kampklar, hvis man vil vinde.

Det er netop den tilgang, Mikkel Weje Nielsen, ejer af Photocare i Grenaa har taget, efter han takkede ja til at deltage i 'Superdysten'. Her konkurrerer seks virksomheder - blandt andet Randers FC - om at indsamle flest penge til fordel for sygdomsramte børn.

Kunne ikke sige nej

Konkurrencen er organiseret af CoolUnite, som har til formål at støtte, udvikle og styrke sårbare, sygdomsramte og udsatte børn, og det var netop det, der gjorde udslaget for Mikkel Weje Nielsen.

"Vi har faktisk rigtig travlt i butikken, og jeg vurderede lidt på, om jeg kunne gå fuldt ind i konkurrencen, men jeg har det også sådan, at jeg her får en chance for at gøre noget for at hjælpe nogle børn, som af den ene eller anden grund har brug for nogle gode oplevelser i livet, og det kunne jeg ikke sige nej til," fortæller Mikkel Weje Nielsen.

Derfor har han da også besluttet sig for at gå særdeles helhjertet ind i konkurrencen. Målet er at indsamle minimum 100.000 kroner over den tre uger lange periode, som konkurrencen varer, og allerede på nuværende tidspunkt er der tikket over 30.000 kroner ind.

De er blandt andet kommet i indsamlingsbøssen gennem en lang række forskellige auktioner, som man kan byde på på superdysten.dk. Det er alt fra en tatovør-session over kameraer, beklædning og middage til håndværkerhjælp i huset.

"Jeg har virkelig været meget i gang med at finde en masse forskellige ting, som rammer bredt og henvender sig til forskellige målgrupper. Jeg har nærmest været i gang med forarbejdet til konkurrencen konstant, siden jeg takkede ja til at at være med i konkurrencen. Det er jeg også nødt til, hvis jeg skal slå en stor organisation som Randers FC," forklarer en kampklar Mikkel Weje Nielsen.

Brøndby vs. Randers

Som en ekstra krølle på halen, der er med til at puste til kampilden, så forholder det sig således, at Mikkel Weje Nielsen er inkarneret Brøndby-fan, og derfor har han taget sine klubfarver i brug for at slå rivalen i 'Superdysten'.

"Jeg har haft held til, at Brøndby IF har doneret en spillertrøje med alle spillernes autografer på. Jeg håber, at jeg kan få lagt et billede ind af den i alle fan-fora, så der er en masse ud over de lokale, der får lyst til at støtte min indsamling ved at byde på trøjen," fortæller Mikkel Weje Andersen.

Ud over Photocare Grenaa og altså Randers FC er de øvrige deltagere i 'Superdysten' Norden Living, Galleri Randers, Super1Rent og Nobimedia. Konkurrencen løber frem til og med 27. september og kan følges på Radio Alfa.

Det er ejeren af Coolshop Jacob Risgaard, der har stiftet den velgørende organisation CoolUnite. Alle pengene, som hver af de deltagende virksomheder samler ind, går ubeskåret til et børnehospice og et pausehus for børn drevet af Skt. Lukas Stiftelsen.

Publiceret 17 September 2019 10:00