I Time2learn får Pernille Brinch mulighed for at prøve nye ting af, som hun ikke kunne, da hun var folkeskolelærer.

I Time2learn får Pernille Brinch mulighed for at prøve nye ting af, som hun ikke kunne, da hun var folkeskolelærer.

Folkeskole med forhindringer

Gode idéer og kreative tanker bremses af manglende tid og manglende ressourcer i folkeskolen.

Af
Af Mogens Greve

Indehaver og tidligere lærer i folkeskolen, Pernille Brinch, ser tilbage på en god tid i folkeskolen, hvor hendes idéer og kreative tanker dog ofte stødte på forhindringer som manglende tid og manglende ressourcer.

Ping pong

"I Time2learn bliver der spillet ping pong med hinanden og udviklet i en grad som jeg aldrig har oplevet før. Det til trods for, at lærerne stort set aldrig møder hinanden hos mig," fortæller Pernille Brinch.
"Jeg får her muligheder som jeg ellers ikke ville have for at prøve nye ting af sammen med enkeltelever."

Pedel i eget hus

Pernille Brinch betegner sig selv som pedel i eget hus, da det også er hende som arbejder med at få de mange idéer ført ud i livet.
Som en ekstra sidegevinst bliver hun nu også hyret til i forskellige sammenhænge at fungere som rådgiver for andre, som vil gøre bruge af hendes faglige viden og talrige nye "læringsopfindelser".

Syddjurs Kommune er den kommune i Danmark som bruger færrest penge pr. elev i folkeskolen i 2009. Flest penge bruges der i Høje-Taastrup Kommune med 85.457 kroner pr elev, mens der i Syddjurs Kommune bruges 43.760 kroner.

Publiceret 31 August 2009 06:00