Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Send kommunaldirektøren hjem

Artiklens øverste billede

Vi har desværre i den seneste tid oplevet en kultur i Norddjurs hvor der er kommet eksempler frem på betændte arbejdsmiljøer. 

Jeg vil slå fast med syvtommersøm, at alle medarbejdere skal kunne gå på arbejde i Norddjurs Kommune uden at føle sig kuet eller udskældt. 

Det er umådelig dårlig dømmekraft, der her er udvist fra borgmester Kasper Bjerregaards side ved ikke at orientere udvalget og man skal høre, at der er kommet et påbud på et område, man er ansvarlig for “ude i byen”

Diana Therese Mikkelsen

Som medlem af økonomiudvalget, hersker der ingen tvivl om, at den seneste sag vedrørende kommunaldirektør Christian Bertelsen og det påbud, der er givet omhandlende arbejdsmiljøet i sekretariatet, burde være forelagt udvalget prompte. 

Det er umådelig dårlig dømmekraft, der her er udvist fra borgmester Kasper Bjerregaards side ved ikke at orientere udvalget og man skal høre, at der er kommet et påbud på et område, man er ansvarlig for “ude i byen”. 

Uanset hvilke retningslinjer, der er blevet vedtaget i kommunalbestyrelsen i forhold til hvornår en sag fra Arbejdstilsynet skal forelægges, så omhandler dette personale, der er i direkte kontakt med politikerne og hvor vi som udvalg er personaleansvarlige i forhold til den øverste ledelse. 

Jeg vil give vores viceborgmester Benny Hammer ret i, at vi i denne situation bør hjemsende kommunaldirektøren til den kommende undersøgelse er afsluttet. 

Vi politikere har en forpligtelse til at sørge for, at der også i tiden med undersøgelse, er et ordentligt arbejdsmiljø og det er efter min mening derfor uhensigtsmæssigt, at både han og det øvrige personales veje skal krydse i den periode. 

Vi skal beskytte alle parter i dette. Vi har et kodeks i Norddjurs kommune som er fire værdier. De er: Tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab. De er grundlaget for organisationens virke og skal være med i alt, vi gør. 

Værdierne beskriver kultur og adfærd og gælder alle medarbejdere og ledere. Kodekset sætter en fælles retning og er det, der binder os sammen. 

Vi skal gøre tingene ordentligt, og det er derfor vi som øverste ansvarlige skal have undersøgt denne sag til bunds, så det igen kan blive et godt sted at arbejde for alle. 

Jeg afventer med nysgerrighed den kommende rapport og vil sætte en tyk streg under, at jeg ikke tager stilling til om de anklager, der er fremkommet mod kommunaldirektøren er sande eller opstået grundet kommunikationsvanskeligheder. Det må undersøgelsen fastslå, og så kan vi efterfølgende tage stilling til en videre proces. 

For mig er det vigtigt at tilkendegive min mening, netop for at vise, at jeg er bevidst om, at her er der noget, der skal tages ansvar for at blive rettet op på, og så nytter det ikke noget, at der ikke er orienteret om det fra borgmesteren i Norddjurs. Det efterlader os nemlig fremstående som uansvarlige og ligeglade, og det kan jeg på egne vegne forsikre alle om, at det er vi ikke. 

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.