Busrute 351's nedsmeltning katastrofe for mange pensionister
»I slutningen november 2022 skrev bl.a. Ebeltoft Folketidende om busrute 351. Google havde også artikler på telefonen om Ebeltoft-Grenaa ruten, at den alligevel ikke ville blive nedlagt, og fortsætte uændret.
Andre i min omgangskreds havde læst og forstået det på samme måde, så jeg forholdt mig roligt, da jeg, med de nuværende seks afgange hver vej, kan få handlet, komme på læge, frisør, hudlæge mv..
Var der ikke 11 afgange hver vej, samt weekendkørsel indtil juni 2019?
Nu ser jeg til min skræk, at busplanen for 351 pr. 28 juni 2023 kun vil være på fire afgange dagligt på skoledage - to tideligt morgen og to hen på eftermiddagen. Ren uddannelsesbus.
Mine medpassagerer, som jeg har talt med, var heller ikke klar over dette. Vi er alle afhængige af bussen, enten til - fra arbejde eller, som jeg, pensionister, der skal handle mv. for at få hverdagen til at fungere og komme ud over landsbygrænsen.
Havde jeg haft den ringeste anelse om denne nedskæring af bussen, ville jeg virkelig have skrevet et indlæg under høringsfasen.
Denne ændring af busrute 351, har ’revet gulvtæppet væk under mine fødder’, sikkert også flere i samme situation.
Jeg håber i det mindste, at der er betalingsmulige ledige lejligheder både i Grenaa og Ebeltoft.«