Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

TrygFondens indsats er mere end lokalpolitik - samarbejde og regionalt kendskab er afgørende

Artiklens øverste billede
Else Søjmark bor i Grenaa, haft sæde i kommunalbestyrelsen i Norddjurs gennem 12 år og er nu valgt ind i Regionsrådet, hvor hun er formand for udvalget for nære sundhedstilbud.

Senest 10. februar 2023 kan du stemme digitalt til valget til TryghedsGruppens repræsentantskab i Midtjylland.

Trygfondens indsats er et fantastisk supplement til den offentlige indsats. Derfor er det vigtigt, at medlemmerne af repræsentantskabet sammen sikrer, at midlerne fordeles på bedste vis ud fra de tryghedsbehov, der er i regionen som helhed og udsatte områder i særdeleshed.

Min særlige styrke som kandidat er, at jeg kender regionen godt, såvel arbejdsmæssigt fra regionalt konsulentarbejde og politisk som medlem af regionsrådet og formand for nære sundhedstilbud. Mit netværk er stort og på tværs af regionen. Jeg har kendskab til behov og forskelligheder. Og jeg kender også til de udfordringer, der er, og til de borgere, der benytter vores sundheds- og socialsystem.

Det er væsentligt for mig, at vi målrettet samarbejder om at løfte indsatsen indenfor både sundhed, sikkerhed og det sociale område. At vi bygger broer og sætter ind, der hvor det halter og hvor trygheden og trivslen er udfordret. Det er brug for både regionalt og lokalt kendskab og ikke mindst for netværk på kryds og tværs.

Vi har som medlemmer af repræsentantskabet et vigtigt ansvar for at kunne se ind i regionen som helhed og i særdeleshed i de områder, som kræver en særlig indsats. Det skylder vi borgerne. 

Når der stemmes håber jeg derfor, at borgerne vil vægte disse kompetencer højt i samspil med kompetencer og erfaring med samarbejde på tværs.

Jeg er godt klædt på til opgaven.

Du kan stemme på www.tryghed.dk/stem - hvis du har forsikring i Tryg og Alka. 

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.