Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Lad kun de små lokale købmænd holde åbent søndag - resten tager en fridag

Artiklens øverste billede
Socialdemokraten Jan Fischer: »Jeg vil forslå, at man lukker søndage de næste to år.« Foto: Jan Dagø

»Dagligvarebutikkerne er i dyb krise, de stigende udgifter til el, gas, inflation. Gør at vi forbrugere sparer på vores indkøb. 

Det gør, at dagligvarebutikkerne får meget svært ved at få økonomien til at holde.

Vi har allerede set de først lukninger, der kommer flere. 

Vi skal alle hjælpe vores lokale dagligvarebutikker. Uden dem vil vores samfund i byerne langsomt uddø, vi vil få svært ved at få vores boliger solgt, vi bliver tvangsbundet der, hvor vi bor nu. 

Løsningen er lige foran os: ’Søndagslukket’.

Jeg vil forslå, at man lukker søndage de næste to år, det skal gælde alle de store dagligvarebutikker og centre, i samarbejde med deres organisationer. 

Lad de små lokale købmænd holde åbent. 

Jeg er sikker på, at med et hurtigt lovindgreb fra den nye regering vil det være en stor fremstrakt hånd til hjælp for vores dagligvarebutikker. 

Hvorfor skal vi holde åbent søndag, vi har de andre seks dage til at gøre vores indkøb. Med søndag fri får vi tid til vores børn – forældre – besteforældre – frivillig hjælp i vores foreninger osv. 

Lad os sammen hjælpe vores lokale butikker, hvis ikke vi handler lokalt, går det galt.

Dette indlæg har jeg sendt til mit lokale folketingsmedlem, Leif Lahn Jensen. Jeg har bedt ham om at bringe det videre i det politiske system, for det haster. 

Med ønske om et Godt Nytår.«

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Marketing og Statistik, det gør du her: opdater dit samtykke.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Marketing og Statistik, det gør du her: opdater dit samtykke.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.