Lad kun de små lokale købmænd holde åbent søndag - resten tager en fridag
»Dagligvarebutikkerne er i dyb krise, de stigende udgifter til el, gas, inflation. Gør at vi forbrugere sparer på vores indkøb.
Det gør, at dagligvarebutikkerne får meget svært ved at få økonomien til at holde.
Vi har allerede set de først lukninger, der kommer flere.
Vi skal alle hjælpe vores lokale dagligvarebutikker. Uden dem vil vores samfund i byerne langsomt uddø, vi vil få svært ved at få vores boliger solgt, vi bliver tvangsbundet der, hvor vi bor nu.
Løsningen er lige foran os: ’Søndagslukket’.
Jeg vil forslå, at man lukker søndage de næste to år, det skal gælde alle de store dagligvarebutikker og centre, i samarbejde med deres organisationer.
Lad de små lokale købmænd holde åbent.
Jeg er sikker på, at med et hurtigt lovindgreb fra den nye regering vil det være en stor fremstrakt hånd til hjælp for vores dagligvarebutikker.
Hvorfor skal vi holde åbent søndag, vi har de andre seks dage til at gøre vores indkøb. Med søndag fri får vi tid til vores børn – forældre – besteforældre – frivillig hjælp i vores foreninger osv.
Lad os sammen hjælpe vores lokale butikker, hvis ikke vi handler lokalt, går det galt.
Dette indlæg har jeg sendt til mit lokale folketingsmedlem, Leif Lahn Jensen. Jeg har bedt ham om at bringe det videre i det politiske system, for det haster.
Med ønske om et Godt Nytår.«