Debat: Halv million kunne være brugt bedre
Det er rigtig som Lars Møller skriver i sit svar til mig, at rapporten om socialområdet i Norddjurs fremhæver mange gode ting.
De her 500000 kroner skatteyderbetalte penge kunne have været brugt meget bedre. For eksempel til at hæve vedligeholdelsen i vores børnehaver og folkeskoler
Det ville også være sørgeligt hvis det ikke var tilfældet. Men fakta er, at den her rapport kun har set dagens lys fordi mange ting ser kritiske ud.
De her 500000 kroner skatteyderbetalte penge kunne have været brugt meget bedre. For eksempel til at hæve vedligeholdelsen i vores børnehaver og folkeskoler.
Nu forsøger Lars Møller så at sige, at de her penge nok ikke er givet så dårligt ud, når det kommer til stykket. Nu er der nemlig konsensus, som Lars Møller så flot siger til TV2, i Kommunalbestyrelsen om at forholdene på området skal forbedres.
Ja - hvis der ikke var enighed om det, ville det jo også have været meget uansvarligt af kommunalbestyrelsen efter sådan en gang læsning. Da problemerne begyndte at kommer op til overfladen var det i hvert tilfælde ikke kommunens skyld, og da slet ikke Lars Møllers skyld, at tingene var i sådan en forfatning.
”Jeg kan ikke forholde mig til, hvad tidligere ansatte på området udtaler,” sagde Lars Møllerfor åben skærm. Ja, der blev talt ned til tidligere ansatte, som stod frem med den her alvorlige kritik. Det kom Lars Møller så til alligevel.
Den her kritik er jo en af hovedårsagerne til, at man vedtog at få udarbejdet en så dyr rapport. Lars Møller skriver til sidst at vi må se om det bliver rettet op på hans arbejdsindsats. Ja, det må vi jo i allerhøjeste grad håbe - ellers er pengene jo da helt spildt.