Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Leif sørgede for cykelstien

Artiklens øverste billede

Noget af det første, jeg blev konfronteret med efter at være blevet valgt til kommunalbestyrelsen i Norddjurs Kommune, var at en cykelsti mellem Homå og Trustrup havde været på ønskelisten i flere år.

Det var den sidste strækning, der manglede for at kunne cykle mellem Trustrup og Grenaa ad A15. Dens oprindelige opgave var at forsyne med skoleelever fra Grenaa, nærmere betegnet Fuglsang, til Mølleskolen. Derfor stoppede stien ved Homå, da dette var grænsen for Mølleskolens optagedistrikt mod vest.

Da Transportforliget i 2021 blev vedtaget, var cykelstien mellem Homå og Trustrup reelt vedtaget. Hvis det ikke havde været for Leifs arbejde på de indre linjer i Socialdemokratiet, samt kontakten til transportminister Benny Engelbrecht, tror jeg ikke målet var nået

Niels Basballe

Jeg har igennem 12 år kæmpet for denne sag, med henvendelse til fire forskellige transportministre. Jeg iværksatte en underskriftindsamling i 2019, som kom op på cirka 800 underskrifter.

De blev overrakt til Leif Lahn, som lovede at tage dem med på Christiansborg. Der gik en rum tid, men endelig ringede Leif til undertegnede at jeg skulle til møde med transportminister Benny Engelbrecht. Jeg fik et kvarter til at redegøre for behovet for denne cykelsti, som blev taget positivt imod.

Da Transportforliget i 2021 blev vedtaget, var cykelstien mellem Homå og Trustrup reelt vedtaget. Hvis det ikke havde været for Leifs arbejde på de indre linjer i Socialdemokratiet, samt kontakten til transportminister Benny Engelbrecht, tror jeg ikke målet var nået.

Et godt eksempel på at ihærdighed lønner sig med tiden. At det skulle vare cirka 12 år, beviser bare, at tillid til lokale kræfter betaler sig. Så hvis du vil have en lokal forankret mand på Christiansborg, så stem på Leif Lahn Jensen fra Socialdemokratiet.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.