Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Socialdemokratisk kovending og en vattet udmelding

I Lokalavisen Norddjurs 9.10.2021 skriver Lars Møller ”Nærhospital i Grenaa? Ja tak!” og den 28.10.2021 skriver Else Søjmark i et debatindlæg i samme medie »De seneste mange år specielt under skiftende borgerlige regeringer har udviklingen i Danmark været præget af centralisering. Lokale hospitaler en blevet nedlagt. Centraliseringen er et resultat af bevidste politiske valg og derfor er det muligt via andre politiske valg at trække udviklingen i den modsatte retning – dvs. mod det nære samfund. Det er det der sker med regeringens nye udspil på sundhedsområdet, og som Socialdemokratiets spidskandidat i Djurskredsen til det kommende regionsrådsvalg i Region Midtjylland kan jeg fuldt ud tilslutte mig udspillet, som regeringen omtaler som ”en stille revolution” af vores sundhedsvæsen.«

Else Søjmark havde åbenbart totalt glemt at det var en socialdemokratisk amtsborgmester og senere en socialdemokratisk ledet region, der ved hjælp af salamimetoden havde skåret Grenaa Sygehus ned til det sundhedshus vi har i dag

Per Lund

Det man jublede over var Socialdemokratiets oplæg ”Nærheden tilbage”, Socialdemokratiets udspil til stærke lokalsamfund og velfærd tættere på borgerne, i hvilket man blandt andet lovede et stort antal nærsygehuse spredt udover landet så ingen borgere havde langt til almindelig sygehusbehandling. Man nævnte heri specifikt Grenaa som mål for et nærsygehus.

Else Søjmark havde åbenbart totalt glemt at det var en socialdemokratisk amtsborgmester og senere en socialdemokratisk ledet region, der ved hjælp af salamimetoden havde skåret Grenaa Sygehus ned til det sundhedshus vi har i dag.

Nu er kommunal- og regionsrådsvalg jo overstået, og regeringen viser så igen sit grimme ansigt, de har sikkert slettet alle SMS-er, så hvad man lovede på det tidspunkt er glemt af alle socialdemokrater, så nu kan man skære yderligere ned og gøre livet besværligt for alle der ikke lige bor i de store byer, specielt for de ældre.

Nu vil man atter tage en skive af det sundhedshus vi har ved at reducere akutklinikkens åbningstider, og hvad siger den nyvalgte repræsentant for Djursland så til det, hun er oven i købet formand for Nære sundhedstilbud, ” Jeg er jo kun en enkelt stemme i et stort regionsråd, så alene kan jeg ikke få noget igennem, men jeg ser det som min opgave at påvirke tingene til at gå i den rigtige retning. Og jeg vil altid tale Djurslands sag.«.

Det er vi sandelig glade for men det er bare ikke nok, du skal, nu du blev valgt ind, kæmpe for at Grenaa Sundhedshus bliver lokalsygehus og hvis der tværtimod sker yderligere nedskæringer, er du dumpet og skal hurtigst muligt skiftes ud, så på med vanten og hold dine socialkammerater op på deres løfter, som du jo for mindre end et år siden gav udtryk for at du fuldt ud tilsluttede dig.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.