Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Men Benny dog - hvad sker der?

En imponerende lang artikel med den konservative viceborgmester Benny Hammer, men desværre får rigtig mange tæsk.

Du har haft politiker ”sølvbryllup” og haft masser af tid til at sætte hælene i. I folkevalgte har fået opbakning af os vælgere til at tage ansvar og skabe en fremtid for os alle. Når der sker fejl, skal der rettes straks. Måske skal der sættes undersøgelser i gang. Her er det jo fremtiden, der tæller. Det skete er historie, hvor du og de andre valgte hele tiden har kunnet have fingeren på pulsen og tjekke, hvordan tingene forløb. Tilsynsrapporter, mødereferater, dialogmøder mm. er nok til at kunne følge med – og rette til.

Du får mange borgerhenvendelser. Nu er du ikke sagsbehandler, så de må gå videre til rette vedkommende, for naturligvis skal de behandles. Undre sig kan man jo, at de ikke henvender til borgerrådgiveren eller benytter kommunens whistleblower ordning.

Personalet vil ikke arbejde her. Det er jo en privatsag i de fleste tilfælde, og uro på arbejdspladsen er der regler for. I politikere lægger rammerne. Pudsigt nok er der ikke mange ledige stillinger på kommunens hjemmeside.

Alle laver fejl, og her oplever jeg vores politikere ofte har været i pressen og forklaret svære sager – og sagt undskyld. Naturligvis er det ikke så svært.

Alle laver fejl, og her oplever jeg vores politikere ofte har været i pressen og forklaret svære sager – og sagt undskyld. Naturligvis er det ikke så svært.

Selv har jeg kun haft politisk kobberbryllup. Oplevede i de år en fornem arbejdsindsats fra såvel ledere og de praktisk ansatte, jeg mødte som politiker og ikke mindst privat.

Du er også bekymret over, at vores borgmester og kommunal direktøren begge er uddannede som cand. polit. Det er jeg ikke urolig for. De har jo lært om både politik og økonomi, og vi har jo oplevet, det kan gå galt.

Vi ser fremad Benny, og regner dig med på ”holdet”, der skaber en bedre kommune.

Ordet betyder jo fælles.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Marketing og Statistik, det gør du her: opdater dit samtykke.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.