Debat: Skolen skal passe til nutiden - to lærere er svaret
Med en dreng med udfordringer - ingen diagnose endnu ihvertfald - og kommer måske heller ikke da PPR ikke er sikker på, at der er ”nok” på ham som fx kan stille diagnosen ADHD, så er det virkelig hårdt, at man skal igennem hele den mølle med PPR. Dermed ikke sagt, at de ikke gør et fantastisk arbejde, for det gør de, det tager bare lang tid fra man er obs på noget og henvender sig, til at der sådan reelt kommer møder på banen osv), når man ved, at man ville være kommet rigtig langt med fx en to lærer-ordning.
Hvis vores dreng har en diagnose, så er det sådan det er, men jeg tænker man kunne komme mange af de her problemer med uro til livs ved at sætte to undervisere på
Det har man tildels haft på klassen frem til december med god effekt, men da den ene lærer/pædagog stopper så kommer der ikke ny til. Klasselæreren har i det første halve år formået at skabe nogle rammer og struktur for vores dreng med god effekt, men alting smuldrer. idet der er vikar på klassen - igen, hvis der var to lærere på, så ville det ikke være helt så skrøbeligt, da den ene lærer er kendt ansigt for børnene.
Og mit budskab er måske også bare, at det kan virke lidt skræmmende, at der skal diagnose på for at der kan tilbydes ekstra hjælp, og den hjælp går til klassen ikke det enkelte barn. Måske er det bare en ordlyd for ikke at stigmatisere …… ?
Hvis vores dreng har en diagnose, så er det sådan det er, men jeg tænker man kunne komme mange af de her problemer med uro til livs ved at sætte to undervisere på.