Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Hvad gik der af dig, Leif Lahn

Artiklens øverste billede
Jens Kloppenborg (V)

Kære Leif Lahn, jeg ved ikke hvad der gik af dig, da du skulle svare på et helt simpelt spørgsmål, der gik på, hvorfor regeringen ikke vil komme helt almindelig hårdtarbejdende børnefamilier til undsætning, i forbindelse med de voldsomt stigende varme- og energipriser. Men dit svar, og personlige angreb på mig, vidner måske om at du sikkert har fortjent at holde fri i vinterferien.

Regeringen har nemlig i sin vanlige stil kun ville hjælpe familier med så lav indtægt, at stort set ingen findes blandt det arbejdende folk. Retfærdigvis skal det dog siges, at det har været et kendetegn for den socialdemokratiske regerings politik, siden sin tiltræden, nemlig at gøre det dyrere for borgere i arbejde, og gøre det mindre attraktivt at arbejde, ved eks. at give flygtninge flere sociale ydelser og trække raske borgere ud på en Arnepension.

Aftalen om varmecheck er desværre en klassisk rød aftale, hvor familien med to indkomster på over 23.000 før skat ingen hjælp får. Her er det, at jeg blot spørger hvorfor det er rimeligt, at hårdtarbejdende familier, der sidder ekstra hårdt i det med de stigende energipriser, skal fore statskassen med ekstra milliarder, når regeringen blot kunne suspendere verdens højeste energiafgifter, midlertidigt, eller permanent. En ekstra varmeregning på 10-15.000 kroner er faktisk meget for en helt almindelig LO-familie.

Og så til finken, der røg af panden. Det er korrekt, at jeg måtte flytte fra Aarhus til hovedstaden, da jeg som journalist og programmedarbejder ved DR fik job i København. Det var også svært for mig at blive boende i Østjylland, da jeg i en årrække arbejdede på Christiansborg, og før det drev selvstændig virksomhed med rådgivning og analyser til virksomheder og organisationer i og omkring København.

Det er dog ikke korrekt, at jeg bor i Gentofte. Det ville være lidt besværligt, al den stund jeg ved sidste kommunalvalg blev indvalgt i kommunalbestyrelsen i Rudersdal, hvor jeg i dag bor med min familie. Men min opvækst ved Egå strand, og det meste at mit liv i Aarhus, hvor jeg også gennem 6 år sad i byrådet, samt sommerhus på Helgenæs i 15 år gør, at jeg faktisk både kender og elsker Djursland og det østjyske.

Læs også

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.