Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Det drejer sig ikke kun om siloen, men hele sydhavnen

Artiklens øverste billede
Karoline Bergkvist Søgaard

Jeg mener Sydhavnen skal udvikle sig og jeg er fuld af beundring af det, der er foregået omkring Siloen. Jeg blev overrasket over de beskeder og det jeg læste om Siloens fremtid. Jeg ringede til Havnen for at få at vide direkte, hvad der er sket.

Svaret er at der er nye brandregler, så vi ikke kan fortsætte uændret.

Siloen er i en tilstand, at der skal investeres et millionbeløb, hvis der skal være lignende aktiviteter som i dag og nok så væsentligt en faktor, at Siloen ikke er udlejet til anden side. Men også, at der på baggrund af en henvendelse fra gruppen bag siloen var inviteret til et møde med Sydhavnen. Her deltog to, mens en del af gruppen ikke deltog.

Hvad er det for en leg vi leger, Else Brask? Er det sådan du vil udvikle kulturen, uden fakta og uden samarbejde?

Du kunne jo have deltaget i mødet, for jeg spurgte direkte til det på baggrund af dit indlæg? Og inden det koger fuldstændig over og gode og engagerede kulturfolk lukker ned, så kan den samles op, forstår jeg. Lad os lave et nyt møde, jeg hjælper gerne med at organiserer det. Kom - ræk hinanden hånden, sig at vi vil det sammen og at det drejer sig om hele Sydhavnen og ikke kun siloen.

Det der er startet er for godt til at ende sådan.

Jeg forstår til fulde forelskelsen i Siloen, jeg er også vild med det rustikke.

Med når brandmyndigheders regler ikke tillader den fortsatte brug, så kom, kig på de mange nye og herlige muligheder for at udvikle et klimasikret, kulturelt og sammenhængende Grenaa.

Efter valget regner jeg i øvrigt med, at kommunen er direkte repræsenteret i Sydhavnens bestyrelse. Det skal vi, for selvfølgelig skal Norddjurs Kommune også understøtte og deltage i udviklingen af Sydhavnen mere direkte.

I dag kan vi kun deltage i beslutninger via vores valgte repræsentanter i Havnens bestyrelse. Kommunalbestyrelsen og borgmesteren har ikke instruktionsmuligheder overfor havnen. Den er et aktieselskab.

Jeg tror på havnens strategi om at stå på tre ben og skabe sammenhæng mellem erhverv - event - innovation.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen