Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Jeg vil være formand for Miljø- og Teknikudvalget

Artiklens øverste billede
Lars Østergaard (V) vil være ny formand for Miljø- og Teknikudvalget.

Efter 12 år ”på pinden” bør der ske en udskiftning den 1. januar 2022.

Grenaa trænger til en visuel forskønnelse. Da jeg var teenager på Sdr. Allé i Grenaa, var det faktisk en Allé. Jeg kunne godt ønske træerne tilbage på vejen i stedet for de tydelige asfalterede huller der, hvor træerne stod for årtier siden.

Det tog mig flere års kamp, før der kom asfalt på cykelstien på Århusvej fra McDonald´s til apoteket.

Såvel cykelstier som veje skriger på ny asfalt i Grenaa. Se blot på N P Josiassens Vej. En anden Århusvej i Norddjurs ligger mellem Auning og Ring, og her er der nu gang i anlæggelsen af det sidste stykke cykelsti til Ring til en pris på 2,1 millioner kroner.

Jeg kører forbi dagligt, og fakta er, at den bliver brugt meget minimalt.

Formanden for Miljø- og Teknik udvalget ynder at sige, at halvdelen af indbyggerne i Norddjurs bor uden for Grenaa, og derfor skal der tilføres flere penge til områderne uden for Grenaa.

Underprioriteringen af Grenaa ses tydeligt, og der må ske noget nu. Derfor går jeg efter posten som ny formand for Miljø- og Teknik udvalget.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Øvrige cookies, det gør du her: opdater dit samtykke.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen