Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Nej til politikere der bruger hæfteplaster for at lukke blødende sår

Artiklens øverste billede

Jul og nytår nærmer sig med hastige skridt.

Vi glæder os alle til jul fordi vi skal være sammen med dem man holder af og for den lidt yngre generation, ser man jo frem til en eller anden form fra gaveregn.

Så er vi mange, der er spændt på, hvad det nye år kan bringe, for mig er det i det store perspektiv en ny kommunalbestyrelse, som ikke skal lappe huller på forfaldne veje og huller i budgetterne. Derfor kan jeg kun opfordre til at man tager de vise ord fra nytårsaften særdeles alvorligt.

»Gå aldrig tilbage til en fuser«.

Det gælder også når vi skal vælge 16. november.

Vi fik absolut nogle gode ting ud af de sidste 4 år. Men de gode ting står desværre i skyggen af negative påfund og manglende omhu.

Men ros skal der til. Tak for et godt valgmøde tirsdag aften i Ørum. Tak fordi så mange (tvivlere) mødte op. En debat med flere svar end spørgsmål i en særdeles sober tone. Og det allerbedste af det hele var, at der var flere nye kandidater end gamle kandidater (12 – 6). Det vidner i den grad om at den siddende kommunalbestyrelse godt er klar over, at der ikke er mange stemmer at hente i Ørum og omegn.

Jeg tror at fremmødet i Ørum skyldes den enkle årsag at mange som jeg er i tvivl om, hvem man skal stemme på. Jeg fik svar på det og det håber jeg også at mange af jer der mødte op har fået.

Så min opfordring her er stem ikke på personer, der render rundt med hæfteplaster for at lukke blødende sår så som: Skolepolitikken i midten og andre steder, Omfartsvej ved Grenaa, Virksomhedsflytning hermed arbejdspladser, Vand i baljen foran Rådhuset, Pingviner, Stenvad mosebrug, Solceller, Minus i antallet af borgere i kommunen (Godt for liste Ø jo færre borgere jo mindre belastning af miljøet).

Og så er der lige biblioteket i Ørum. Det eneste kommunale tilbud i byen. Biblioteket har tidligere været på budgettet angående lukning. Jeg håber ikke, det sker, men at det bliver opgraderet til borgerservice ligesom Ørsted og Auning. Jeg kan ikke se forskellen på Ørsted og Ørum i den sammenhæng.

Jeg håber alle får en god jul og et rigtig godt og spændende nytår. HUSK det er vigtigt at stemme den 16. november.

En ubrugt stemme er en stemme på det vi har haft de sidste fire år.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen