Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Jeg er ikke blevet orienteret

Artiklens øverste billede
Foto: Søren Andersen

Det fremgår af avisen, at jeg er blevet løbende orienteret om forholdene for spørgetid i kommunalbestyrelsen senest 17. september. Dette finder jeg ikke at være i overensstemmelse med virkeligheden.

Hvis jeg havde været løbende orienteret og korrekt orienteret, så var jeg jo ikke mødt op til det første åbne byrådsmøde efter corona, 14. september. Hvis jeg havde været ordentligt orienteret.

Jeg mødte op og spurgte borgmesteren hvorfor, at alle mine spørgsmål ikke var på dagsordenen. Borgmesteren måtte hen og snakke med en anden person og kom tilbage og fortalte mig om, at der var spærretid på grund af kommunalvalget. Hvilket jeg jo efterfølgende blev orienteret om 17. september. Bedre sent end aldrig...

De ældste af mine spørgsmål/henvendelser er omkring et år og tre måneder gamle, så jeg kunne jo godt synes, at det er på tide at jeg får nogle svar, og at både mine spørgsmål og svarene bliver offentliggjort, som de ville være i forbindelse med byrådsmøder.

Og jeg synes, at det er kritisabelt at jeg og eventuelt andre ikke har kunnet få svar fra kommunalbestyrelsen og heller ikke kunnet få en dialog med byrådet om de forhold/emner, som jeg har spurgt ind til.

Så ja, det er pinligt hvordan mine henvendelser er blevet behandlet.

Jeg kan jo forstå, at der er nogle af mine spørgsmål som anses for at være politiske, og at forvaltningen ikke vil give svar på disse spørgsmål. Men hvem kommer så med nogle svar?

Kommunalbestyrelsen består vel af politikere, og så kan de vel også give svar på politiske spørgsmål. Det fremgår også, at der er nogle spørgsmål, som kommunen åbenbart ikke vil give svar på uden at jeg ønsker at kommunen genoptager sagsbehandlingen. Dertil kan jeg kun give det svar, at jeg vil da have svar på samtlige af mine henvendelser. Så kommunen skal jo egentlig bare se at komme i gang.

Jeg kan da undre mig lidt over, at når en borgmester står på et kommunalbestyrelsesmøde og giver mig svar på mine spørgsmål, så giver han vel svar på hele kommunalbestyrelsens vegne. Så må det vel også betyde, at samtlige byrådsmedlemmer er enig i borgmesterens besvarelse? Det er jo hele byrådet, som står til ansvar for, hvad det er der forgår i forvaltningen, så må det vel også være på sin plads at jeg får oplyst hvis der er nogen som ikke er enig i borgmesterens besvarelser.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen