Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Stop nu

Artiklens øverste billede

Jeg er ikke i tvivl om, at sundhedspersonalet i vores hospitalsvæsen, har leveret og leverer en god og stærk indsats, her under og efter Corona.

Men jeg synes der er en tendens til, at vi overser de sygeplejersker, sosu-assistenter og sosu-hjælpere i kommunerne, der leverer en mindst lige så stærk indsats. Jeg er i hvert fald ikke i tvivl om den indsats der leveres her i Norddjurs. Tak.

Jeg ved også, at I er maksimalt pressede på sundhedsområdet og i hjemmeplejen.

Hvis vi alligevel bliver presset yderligere af corona og tidligere udskrivninger, så vil jeg foreslå at vi, i en kort periode, ændrer på vores kvalitetsstandarder og sænker serviceniveauet

Lars Møller

Så derfor to signaler fra min side:

• Presset af en eventuel tredje coronabølge, på i forvejen pressede hospitaler, løser regionen ikke ved bare at udskrive patienter endnu tidligere til os i kommunerne. Man flytter blot problemet ud til f.eks. os i Norddjurs hvor personalet i forvejen er maksimalt pressede bl.a. grundet rekrrutteringsudfordringer. Så stop nu og få løst udfordringerne på det regionale og nationale niveau.
  • Hvis vi alligevel bliver presset yderligere af corona og tidligere udskrivninger, så vil jeg foreslå at vi, i en kort periode, ændrer på vores kvalitetsstandarder og sænker serviceniveauet. Således at vi tager det politiske ansvar for en uholdbar situation og ikke overlader det til vores medarbejdere at bære dette ansvar.

Vi skal fortsætte indsatsen for et godt og trygt arbejdsmiljø. For derved at styrke fastholdelse af nuværende medarbejdere og forbedre muligheden for at rekruttere nye medarbejdere. Det er vigtigt at hverdagen hænger sammen for vores medarbejdere, så når arbejdsdagen er slut, så går man hjem med en god følelse i kroppen.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen