Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Let at nå frem til at stemme blankt

Man må give Lars Østergård fra Venstre ret i at det er en utrolig tam valgkamp som vi som vælger har været vidne til. Vi har hørt den samme grammofonplade igen om at Norddjurs skal have til trukket flere borgere. Den grammofonplade har vi nu hørt på i snart to årtier uden at der er sket noget på den konto.

Det er en let beslutning at tage at stemme blankt den 16. november

Paul-Werner Johnsen

Men fakta er jo at vi som kommune står med en meget stor udfordring uden at vores politikere kom med et svar på det her. Jeg har deltaget i to vælgermøder. Et i Ålsrode hvor at det naturligt nok kom til at dreje sig om solceller. Jeg er helt overbevist om at borgerne i Ålsrode stadigvæk gerne vil hav et svar på om man vil tillade så stort et solcelleanlæg på 190ha omkring byen. Jeg ved heller ikke hvad det handlede om at Kasper Bjerregård havde valgt at sætte sig blandt tilhørerne. Jeg synes ikke at det var en særlig stort ”genistreg” fra Venstres side. Men dem om det.

I Trustrup som er kendt for at være en DF-højborg, brillierede DF ved ikke at have en repræsentant i panelet, men derimod en som også sad blandt tilhørerne.(Pia Bjerregaard) Betyder det at DF har kastet håndklædet i ringen? Her blev der diskuteret den økonomiske nedsmeltning som vi så i 2018. Hvem der havde skylden for den og hvem der tog ansvar for genopretningen. Lidt skolestruktur, letbane, omfartsvej osv. Men ellers intet nyt under himlen.

Venstrefløjen kom med nogle naive og romantiske udmeldinger på energi området. Vindmøller, solceller og hvis vi alle kørte i en el-bil så var alt grønt. Men det er vel hvad man må forvente fra den kant. Det kan ske at når de nye høje elregninger dumper ind at brevsprækken at det også går op for venstrefløjen at der skal altså også andre ting til hvis vi alle i fremtiden skal have en stabil energi forsyning til priser der er til at betale.

Det er en let beslutning at tage at stemme blankt den 16. november.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen