Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Tamt forsøg

Artiklens øverste billede
Kasper Vindbjerg, SF

Lars Østergaard har oprettet et debatindlæg om hvordan han aldrig har oplevet så tam en valgkamp, for derefter at skyde med spredehagl mod de andre partier.

Der skydes på partier for at have for få meninger, for mange meninger eller for specifikke meninger. Alt imens Lars Østergaard ikke selv nævner et eneste ord om hans egen politik. Tværtimod, så kigger hans læserbrev kun mod konstitueringsnatten efter valget.

SF beskyldes for kun at have pædagogernes velfærd på programmet. Sikke… dog…. en…. omgang…. vås!

Hvis nu hr. Østergaard havde lyttet til de debatmøder han selv havde deltaget i, så ville han også vide at SF har meget mere på programmet. Til paneldebatten på Viden Djurs der var langt fra tam, hvor Lars repræsenterede Venstre og jeg selv repræsenterede SF, nævnte jeg SF’s ønske om at tiltrække ressourcestærke børnefamilier ved at give daginstitutioner og skoler et løft. Jeg fortalte om vores visioner om at sætte ind tidligere på det almene skoleområde med flere midler, for at undgå at så mange ender ud i specialundervisningen. Jeg talte til salen om hvordan det er vigtigt at vi får rykket på den grønne omstilling på kommunalt plan for at leve op til regeringens 2030 målsætning. Jeg talte for at kommunen er den største arbejdsplads i kommunen, og at vi skal være bedre til at indrette nær ledelse, så vores dygtige ledere kan støtte vores dygtige medarbejdere og alle kan få et bedre arbejdsmiljø med mere trivsel.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Øvrige cookies, det gør du her: opdater dit samtykke.

Og det var kun det ene debatmøde. Der har været flere og vi er i SF flittige til at berette om vores politiske visioner på de sociale medier deslige.

Slutteligt vil jeg sige, at jeg synes simpelthen at det er synd at man spiller ud på den måde fra Venstres side af. Ikke et eneste ord om egen politik, ikke en eneste vision. Blot dybere udgravning af flere skyttegrave.

Lad os nu for pokker stå frem med vores egne visioner forrest – og så bruge vores energi på at finde områder hvor vi er enige og kan drive politik og fremdrift. Frem for – tamt at slå til hinanden.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Øvrige cookies, det gør du her: opdater dit samtykke.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen