Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Hvornår får vi vores overgang igen?

Artiklens øverste billede
For nylig blev ordet midlertidig dækket til på det gule skilt - ellers er der intet sket i sagen om den lukkede overgang til Åbyen. Foto: Søren Andersen

Som beboer i Åbyen i Grenaa vil jeg gerne henlede kommunalbestyrelsens opmærksomhed på vores overgang mellem Åbyen og det gamle Netto ved Østerbrogade i Grenaa.

Overgangen er midlertidig lukket - står der på et skilt ved overgangen. Det vil sige, at det gjorde der indtil for nylig, hvor ordet midlertidig er blevet dækket - men det er også den eneste udvikling, der er sket i flere år.

Da det er valgår, håber jeg kommunen og politikerne vil gøre noget. Jeg tror ikke det vil skade de personlige stemmetal

Alf Gregersen

For overgangen har været lukket så længe, men jeg synes kommunalbestyrelsen skal sørge for, at den gamle overgang bliver åbnet igen.

Den ny sti, der tilsyneladende er lavet midlertidigt, er ikke tidssvarende. Den er meget smal og med meget dårlig belægning. Der bliver ikke fjernet ukrudt, som nu står meget højt.

Der bliver ikke saltet om vinteren, når de mange vandpytter fryser til is, og stien bliver meget glat. Den bliver brugt af både gående, cyklister og knallerter - derfor er den også livsfarlig.

Hvis vi ringer til Aarhus Letbane, kan vi ikke komme igennem med noget. Derfor bør Norddjurs Kommune lægge pres på Letbanen, så vi kan få vores gamle overgang åbnet igen.

Senere på årets flytter der endnu flere mennesker ind i Åbyen, så trafikken på den smalle sti bliver ikke mindre.

Den nemmeste løsning i mine øjne er at flytte indhegningen, som togene holder parkeret i om natten og i weekenderne, 45 meter ned mod havnen. Så bliver den gamle overgang fri igen og kan genåbnes. Der er god plads på sporene ned mod havnen.

Da det er valgår, håber jeg kommunen og politikerne vil gøre noget. Jeg tror ikke det vil skade de personlige stemmetal.

Læs også

Del artiklen