Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Er der valg i år, Benny Hammer?

Artiklens øverste billede
Carsten Hering mener, det er et bluffnummer i valgkampen, at viceborgmester Benny Hammer (K) nu kræver en undersøgelse af socialområdet i Norddjurs. Arkivfoto

Så skal jeg da ellers love for, at det er gået op for kommunens, af navn, viceborgmester, at det er valgår!

»Hver en sten skal vendes«, buldrer Benny Hammer ifølge spalterne i denne avis, og det er ikke blot i sin egenskab af konservativt byrådsmedlem at han udtaler sig, må vi forstå. Det er selveste Viceborgmesteren der er i brechen for medarbejderne!

Det er naturligvis positivt, at de konservative i denne sag for en gangs skyld kan tage stilling og deltage, i stedet for at tage forbehold eller stemme imod. Det kunne da i hvert fald antyde, at man har læst sig lidt ind i sagerne. Og så alligevel ikke.

For Benny Hammer sparker jo en åben dør ind. Det han efterspørger er jo allerede igangsat af Voksen- og Plejeudvalget. Det ville han vide, hvis han havde læst dagsordenen fra det ekstraordinære møde i Voksen- og Plejeudvalget, hvor sagen henhører.

Jeg forstår heller ikke, at Benny Hammer vil have det op på et gruppeformandsmøde. Da SF for et par måneder siden foreslog en noget diffus analyse af socialområdet i kommunen, som i øvrigt faldt til jorden med et hult drøn, da skiftede Benny Hammer jo standpunkt i salen, så han stemte imod og lod sin partifælle i stikken sammen med forslagsstillerne. Skal udmeldingen forstås sådan, at De Konservative nu igen er enige og står samlet som gruppe?

Benny Hammer burde tilsvarende kende tallene for sygefravær iblandt kommunens enkelte personalegrupper. De bliver fremlagt med jævne mellemrum i de forskellige udvalgs sagsakter. Hvis noget er eller har været alarmerende, så har de konservative vel som andre partier haft lejlighed til at spørge ind til tallene i forbindelse med udvalgsarbejdet? Man skulle tro, at en viceborgmester kunne overkomme at sætte sig bare lidt ind i de sager, der rent faktisk er på dagsordenen!

Jeg følger som oftest med i dagsordenerne, men det er jeg klar over at ikke alle borgere i Norddjurs gør. Så jeg føler mig simpelthen kaldet til at afsløre Benny Hammers bluffnummer, så hykleriet kan blive afsløret.

For hvad bliver ellers det næste? Mon viceborgmesteren opdager, at der mangler vand i Skålen? Er næste uges nyhed, at der bør gøres noget ved det, og lægges sag an?!

God valgkamp, Benny - vi ses derude...

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen