Djurs Sommerland kan se effekten af at medarbejderne får løftet deres viden om service og hvad godt værtsskab er. PR foto

Djurs Sommerland kan se effekten af at medarbejderne får løftet deres viden om service og hvad godt værtsskab er. PR foto

Høj service og kvalitet styrkede sommerland

Djurs Sommerland har fået værdi af at sende medarbejdere på kursus

TURISME Dansk turisme oplever i disse år en flot fremgang, og overnatningstallene for første halvår af 2019 melder ligeledes om en flot vækst. Danmarks brede udbud af oplevelser.

Det er især kvalitetsoplevelsen, servicen på destinationen og det gode værtskab, der har betydning for, om turisten anbefaler stedet til venner og bekendte eller selv kommer igen.

Dansk Kyst- og Naturturisme gennemfører i regi af EU-socialfondsprojektet Danske Turismekompetencer kursusforløb inden for blandt andet service og værtskab.

Projektet har til formål at styrke det danske turisterhverv ved at gennemføre målrettede kursusforløb og efteruddannelse for små- og mellemstore virksomheder.

Djurs Sommerland er en af de virksomheder, der har gennemført kurser i service og værtskab forud for sæsonen 2019, og effekten er allerede mærkbar:

Indsats giver resultat

"I Djurs Sommerland har gæstetilfredshed meget høj prioritet, og vi arbejder hele tiden på at forbedre helhedsoplevelsen for parkens gæster. I år har et af disse tiltag været yderligere investering i serviceuddannelse af vores 650 ansatte, og vi ser allerede nu, at indsatsen skaber resultater, siger adm. direktør i Djurs Sommerland, Henrik B. Nielsen i en pressemeddelse om værdien af at opgradere medarbejdernes viden om service og værtsskab.

Hen over sommeren har vi modtaget et rekordstort antal personlige historier og reviews fra gæster, der deler de gode oplevelser, de har haft med vores medarbejdere og roser dem for deres involvering og høje serviceniveau. Vi har samtidig også løftet gæsternes anbefalingsvillighed med femprocentpoint, så vi nu ligger over målsætningen, siger Henrik B. Nielsen videre.

I alt har 2.164 medarbejdere i danske turismevirksomheder været på kursus i regi af projektet, mens 1.490 har været på kursus inden for service og værtskab.

-feldt

Publiceret 11 October 2019 17:44