Rygtet om tilbudsavisernes snarlige død er stærkt overtdrevne. Scanpix
Rygtet om tilbudsavisernes snarlige død er stærkt overtdrevne. Scanpix
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

Butikskæder sætter rekord i tilbudsaviser

Vi fik 3,2 procent flere aviser fra 2015 til 2016

Af Niels Philip Kjeldsen
npk@sondagsavisen.dk

Rygter om tilbudsavisernes snarlige død er tilsyneladende stærkt overdrevne. Antallet af sider i butikskædernes tilbudsaviser steg nemlig med 3,2 procent fra 2015 til 2016, og den stigning er fortsat i første halvår af 2017.

Det viser en analyse, som tilbudsdata.dk har foretaget for Dansk Handelsblad.

Lidl fører

Lidl er med afstand den kæde, der har øget antallet af sider i tilbudsaviserne mest med 64,1 procent. Herefter kommer Meny og Aldi, der har hævet antallet af sider med henholdsvis 20 og 16,7 procent. Dansk Supermarked bruger flest sider i deres tilbudsaviser.

Bilka er nummer et med 6.384 sider i 2016, Føtex er nummer to med 4.196 sider, Kvickly brugte 2.744, Lidl 2.366, og Netto sendte 1.804 sider på gaden.

Coops butikker brugte i alt halvt så mange sider på tilbudsaviser som Dansk Supermarked, viser analysen.

Publiceret: 09. September 2017 11:30
Leveret af Lokalavisen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder og
annoncer hver dag fra Lokalavisen Norddjurs

ANNONCER
Se flere
Lokalavisen Norddjurs
Seneste
Lokalavisen Norddjurs
Mest læste
Lokalavisen Norddjurs
112
Politiken
Seneste nyt
Ekstra Bladet
Seneste nyt
Jyllands-Posten
Seneste nyt